Hogyan ellenőrizd az influencereket mielőtt együtt dolgoztok?

Egyre nagyobb hype az Instagram. Ki-ki más eszközökkel dolgozik a legkedveltebb csatornán és a facebookról már nem csak az emberek, de a márkák is elkezdtek átszállingózni.

Az instgram titka, hogy profin kell csinálni, mint bármi mást. Nem csak az egyes képeknek, hanem az egész csatornádnak kell, hogy legyen egy olyan vizuális karaktere, ami az Instagramra, mint közösségi média csatornára van kitalálva és az ott jelenlévő követők vonzónak tartják, ezért követnek téged, hozzászólnak a posztjaidhoz, majd vásárolnak. Ezen a csatornán azonban az eddigi közösségi médiumoknál is fontosabb, hogy valós online közösséget építs, akik beszélgetnek egymással. Ehhez Neked igazán szerethető közeget kell adnod az Instádon!

Azonban minden kezdet nehéz. Mindenki a regisztrálással kezd és mindenki egyesével gyűjti a követőket. Jobban mondva a többség, mások ki-be követnek, követőket és likokat vásárolnak. Ez alapvetően egy mutatós megoldás, mert el lehet róla mesélni, hogy hű, de sok követőm van, azonban a befektetett energia soha nem fog megtérülni, ugyanis ezekkel a technikákkal kétféle követőkre tudsz szert tenni:

  • nem valós követők (pl. robotok)
  • valós követők, akiket nem érdekel a terméked

Tehát az eredmény sok követő, mégis kevés like és hozzászólás. Vásárlás pedig egészen biztos, hogy nem érkezik az így felépített Insta csatornádról. Sőt a múlt héten az Instagram bejelentette, hogy ezt nem fogja tétlenül nézni. Figyelmeztetnek, felfüggesztenek, sőt biztos vagyok benne, hogy hosszú távon majd törölnek is.

Amikor még nincsen megfelelő számú követőd, akkor hirdetésekkel és influencerek, azaz véleményvezérek által tudod eljuttatni az üzenetedet a célcsoportodnak. Ebben a hírlevélben az utóbbiról fogok Neked részletesen írni!

Kik az azok az influencerek?

Influencer, magyarul véleményvezér. Ez nem csak azt jelenti, hogy nagy követőtáboruk van, hanem azt is, hogy hatással vannak a követőikre. Azaz, ha ők ajánlanak egy terméket, akkor azt a követőik egy része meg is vásárolja.

Influencer az, az Instagramon, aki több, mint 10.000 követővel rendelkezik és így a sztorijaihoz linket is tud kötni, azaz, ha együttműködtök, akkor konkrétan a webshopodra tudja irányítani a követőidet. Ők már megvetették a lábukat és ezért magasabb áron dolgoznak. Azonban ott vannak a mikroinfluencerek is…

Mikroinfluencernek nevezzük azokat az aktív követőtáborral rendelkező Instagrammereket, akinek 5-10.000 közti követőjük van. Ők sokkal olcsóbban dolgoznak és ha egy szűk célpiacra céloznak, akkor sok esetben hatékonyabbak is!

Melyik influencerrel érdemes dolgozni?

Íme néhány jó tanács, ha influencerekkel szeretnél dolgozni. Ezeket érdemes megvizsgálnod egy-egy influencer esetében, hogy minél hatékonyabban tudjatok együtt dolgozni, de ez sem garancia!

  • A Te célcsoportodnak kommunikál?
    • Milyen országból vannak követői?
    • Hány évesek és milyen neműek a követői?
  • Valós-e a követőtábora?
    • Ugye, nem ki- és bekövetéssel szerezte a követőit?
    • Van e a képei alatt a követőtábora 2-5%-tól like?
    • Vannak e hozzászólásai?

Ez utóbbiak a legfontosabb kérdések és erre már remek alkalmazások is vannak, hogy mindezt ellenőrizni tudd!

Hogyan ellenőrizd az influencereket együttműködés előtt?

Ha eddig azt hitted, hogy a felhasználók kizárólag a saját analitikájukba tekinthetnek be, akkor tévedtél. Ugyanis meg tudod nézni más felhasználók Insta analitikáját is. Ez sokat segít abban, hogy eldöntsd kivel szeretnél dolgozni és kivel nem, valamint abban is, hogy kit érdemes követned, kire érdemes odafigyelned, hiszen Ő valamit nagyon jól csinál.

Az analitikai betekintő eszköz nem más, mint a SocialBlade, ahol többek között más felhasználók Insta adatait tudod megtekinteni, illetve követni. (Friss: 2018. április 5-étől az Instagram nem biztosít hozzáférést felhasználóinak adataihoz, így jelenleg a szolgáltatás nem elérhető!)

Íme az eszközök, amivel ezt nagyon pontosan ellenőrizni tudod.

Az egyik analitikai betekintő eszköz nem más, mint a SocialBlade, ahol többek között más felhasználók Insta adatait tudod megtekinteni, illetve követni.

A másik eszköz, amivel még több adatot tudsz kinyerni, az a HypeAuditor, ami egy darabig ingyenes, utána már néhány $-t kell fizetned az egyes fiókok ellenőrzéséért, azonban cserébe sokkal több mindent vizsgál egy-egy profilon.

Ezekkel az eszközzel könnyen meg tudod állapítani, hogy ki vásárol követőket és ki az, aki a bekövet-kikövet módszert használja. Írd be az egyes eszköz keresőjébe a profil pontos nevét, (a SocialBlade esetében állítsd be, hogy az Insta profilját értékelje) és néhány másodperc múlva mindenre fény derül.

Nézd végig az adatokat, nézd meg, az alábbiakat

  • hogy mennyi az AQS, azaz Követők Minőségi Érték és 60 feletti fiókokkal dolgozz csak együtt
  •  hogy melyik országokból jönnek a követői (Audience)
  • valós követői vannak, vagy robotok (massfollower)
  • ki- bekövetést alkalmaz-e Following grafikon a HypeAuditorban vagy a Socialbladeban)
  • hogy az iparági átlaghoz képest mennyi like-ja és hozzászólása van

Sokkal hatékonyabb egy tudatosan felépített, valós követőtáborral rendelkező Insta profillal együtt dolgozni. Ha ezeket a lépéseket elvégzed, akkor biztos lehetsz benne, hogy valóban eljut élő és valós emberekhez a híred, akiket érdekel a terméked és akikből megfelelő tartalommal könnyen vásárlókat tudsz szerezni.

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk