Kíváncsi vagyok ki volt a Google online tréningjén amink a témája a konverziókövetés volt? Én voltam és nagyon hasznos volt eddig voltak problémáim a használatáva, de most már biztosan beállítom.
Mi is a konverziókövetés? A Google AdWords lehetőséget ad nekünk fizetett hirdetéserke. Az Analitics pedig abban segít, hogy megnézzük, hány látogatónk érkezik a keresőből és más honlapokról. A konverciókövetés a kettőt köti össze és emeli magasabb szintre. Azaz ha nem csak sok látogatót szeretnénk, hanem célunk is van, például, hogy vásároljanak, akkor ezt is jó lenne mérni. Ebben segít a konverziókövetés. Nézzünk egy példát:
AdWords méri, hogy hány embernek jelent meg a hírdetésünk a googleban és hány klikkelt rá (pl. 100 ember látta, de csak 20 klikkelt rá)
Konverziókövetés méri, hogy ebből hány ember vásárolt és azok a vásárlók, milyen kulcsszavakon keresztül érkeztek a honlapunkra. Innen kezdve arra a kulcsszóra kell többet költeni!
Ha ott voltál, akkor kérdezem, hogy hogy tetszett, tanultál-e belőle?
6 válasz
:o( lettem volna, csak munkaidőban a főnököm nem díjazta volna ha nem a dolgom csinálom… pedig biztosan hasznos volt. Írsz még róla? ;o)
Mindent, amiről ma szó volt publikálni fognak ezen az oldalon: http://adwords-hu.blogspot.com/
Mi egyelőre azzal küzdünk, hogy tudnánk mérni az online hirdetések hatékonyságát úgy, ha a vásárlásnak/kívánt cselekvésnek már offline kéne bekövetkeznie.
Ez megkérdezték délelőtt és nem tudott a goolgle munkatársa válaszolni. Én tennék a weboldalra egy kinyomtatható kupont, amivel kandis cukrot vagy egy sütit kap a teájához, esetleg kedvezményt. Aki leadta az konvertált!
Ezzel csak a teljes site konverziós arányát lehet mérni, nem a hirdetését. De azt meg anélkül is tudom, ha csak online hirdetés van 🙂
Láttátok egyébként már a „Site Overlay” funkciót a Google Analytics-ben? Nagyon kis szemléletes, imádnivaló. Vizuálisan megmutatja, hogy a főoldaladról az emberek merre mentek tovább, a linkek fölé kis százalékjeleket helyez.