Külföldre könnyebb eladni!

Mennyiszer hallottam már ezt a mondatot tőletek!  Járjuk csak körbe ezt a témát!

Az állítás abból indul ki, hogy külföldön az embereknek több pénzük van, valamint sokkal több ember beszéli az angol vagy más idegen nyelvet, mint a magyart, így egy idegennyelvű webshop sokkal több embert tud megszólítani. Ezeket az érveket el is fogadom, sőt egyetértek velük!

De elég, ha az emberek úgy általánosságban sokan vannak és több a pénzük?

 

Vizsgáljuk meg alaposabban a külföldi piacot! A nagyobb tömeget nézhetjük úgy is, hogy nagyobb a célcsoport, ez jó hír. Azonban ezt a célcsoportot egy nagyobb tömegben kell megtalálnod és  ez már sokkal nehezebb munka, ugyanis egy jóval nagyobb embertömegből kell kiszűrni, elérni azokat, akik feliratkoznak hírleveledre vagy éppen elkezdenek követni az Instagramon. Ez pedig időbe és pénzbe is kerül, különösen, hogy sokkal kevesebb személyes kapcsolatod van, mint helyben és jóval nehezebben, költségsebben tudsz további személyes kapcsolatokat építeni.

Ráadásul ahol több az ember, ott logikusan arányosan több az alkotó is és nagyobb a verseny. Sokkal többen szeretnének ugyanarra a kulcsszóra első helyre kerülni a keresőben vagy éppen megjelenni egy-egy hashtagre az Instagramon. Nézd csak meg a Google trendben a legfontosabb keresőszavadat magyarul, majd angolul is! Melyikre hány keresés van? Végezd el ugyanezt az Instagramon, keress rá a legjobban működő magyar hashtagedre és annak az angol megfelelőjére? Melyikre hány találat van?

A vásárlókkal való személyes kapcsolat kialakítása is lényegesen nehezebb. Azok az alkotók, akik helyben vannak, sokkal könnyebben építenek ki személyes kapcsolatot a helyi célcsoportjukkal egy vásáron vagy más rendezvényen.

Ahhoz, hogy profi marketinges legyél, nem csak a nyelvet kell kiválóan ismerni, hanem az adott nyelvterület helyi jellegzetességeit, szokásait is. Lehet, hogy egy adott nemű és korosztályú csoport itthon hétköznap este nyit meg hírleveleket,  míg külföldön ugyanez a csoport inkább szombat reggel. Vannak olyan kulturális és helyi szokások, szófordulatok, történetek, amikkel csak akkor kerülsz képbe, ha azon a  helyen nőttél fel vagy ott élsz huzamosabb ideig.

Amint mondani szoktam, egy webshop nem más mint egy Ferrari üres tankkal a garázsban. A benzin bele a marketing. Tehát, ahhoz hogy eladjál, szükséged lesz marketingre. Ha magyar és külföldi webshopot is viszel, akkor kétféle marketingre lesz szükséged, hiszen nem elég lefordítani a szövegeidet, hanem a hely szellemére kell szabni, a célcsoporthoz kell igazítani azt. Tehát, ha két nyelven vállalkozol, az dupla munka.

A marketing, mint szakma is sok mindenben másképpen működik egy másik országban. Az Egyesült Államokban vagy Nyugat Európában sokkal hamarabb fő csapásiránnyá válnak a szakma újításai, ami egy óriási tőkeerőt feltételez a vállalkozóktól, hogy ezzel, amennyire csak lehet szakmailag lépést tudjanak tartani.

Külföldön sokkal nagyobb halat (több és nagyobb eladást) tudsz fogni, ehhez azonban egy jóval nagyobb tóban kell horgásznod és nem egy akváriumban!

Egyszóval a nagyobb profitért sokkal, de sokkal keményebben kell megdolgoznod és többet is kell költened rá, mindezt idegen nyelven és egy másik kultúrában. Egyáltalán nem mondom, hogy nem megoldható. Sőt, vannak rá jó magyar példák is, de mielőtt belevágsz mérd fel az imént olvasottakat és légy tisztában azzal, hogy mit vállalsz!

A címben felkiáltójellel írtam, most  azonban kérdezem. Mi a véleményed?

Külföldre könnyebb eladni?

 

 


 

 

 

 

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk