Múlt héten Wolf Gábornál néztem egy videót, amiben megragadt egy mondat. Legyen saját médiád. Ok, ez világos, hiszen a választási kampányban is mindig azok rúgnak labdába, akinek a van saját médiájuk. Azonban a legtöbb vállalkozásnak nincs sem rádiója, sem tv csatornája, de még újságja sem. Úgy gondoltam, hogy egy blog, hírlevél nem lehet ennyire jelentős, mint ezek a nagy-múltú médiumok.
Csütörtökön reggel, miután megírtam a következő heti hírlevelemet, már elég rosszabb lett az idő és várható volt, hogy a vasárnapi WAMP-ra már nagyon nagy vihar lesz. Mivel csütörtökön még teljes pénzvisszatérítés mellett lehetett lemondani, lemondtam. Fájt a szívem, mert szeretem a WAMP-ot és számítottam a bevételre is. Valamit ki kell találnom., gondoltam Tudtam, hogy a WAMP törzsvásárlóinak is hiányozni fog ez a remek vasárnap. Kitaláltam, hogy valamivel kárpótolom őket és csinálok egy akciót: vásárolj úgy, mintha a WAMP-on lennél, postaköltség nélkül. Később Móni nevet is adott neki: virtuális WAMP vásár. A hírlevél már készen volt. Kivettem belőle egy részt és írtam a virtuális WAMP vásárról pár mondatot, majd pénteken 11-kor kiküldtem. 30 percen belül, eddig még soha nem látott tempóban elkezdtek érkezni a megrendelések. Vasárnap estig rekord mennyiségű vásárlás volt a panyizsuzsi webshopban, aminek őszintén örültem.
A bevételeim egy átlagos WAMP bevételei voltak, a kiesett futárköltség pedig alig haladta meg a WAMP-os asztalpénzt.
Ekkor esett le, hogy nekem van saját médiám: a hírlevelem, ami nagyon jól működik. Ha ebben az esetben nem lett volna hírlevelem/médiám, akkor nem tudtam volna ezt az akciót sikeresen megcsinálni!
Akkor nézzük, hogyan is épült fel a kampány:
Elemei:
- váratlan helyzet
- kiesett bevétel pótlására való törekvés (veszteség minimalizálás)
- ötlet
- hírlevél
Költségei:
- 0 Ft (eltekintve a hírlevélküldő szoftver havi vagy egyszeri költségétől, ami amúgy is megvan)