A tartalom királysága

Milyen tartalomnak érdemes egy értékesítési weboldalon megjelenni ahhoz, hogy a látogató megérkezése után  ottmaradjon, nézelődjön, sőt megrendeljen az oldalon.

Content is the king! – mondja az angol

Az online marketinges körökben kevés dolog van, ami éveken át működik és trendi. Ilyen a fenti, angol idézet a tartalom fontosságára hívja fel a figyelmet, enélkül nem érhet el egyetlen weboldal sem sikereket.

Felhasználói szempontból, ha egy honlap nem ad újra, meg újra, friss és érdekes tartalmakat, akkor egy idő után unalmassá válik és a látogatók egyszerűen „leszoknak” róla. A ritkán frissülő honlapok online marketing szempontból sem előnyösek. A Google-keresője díjazza a gyakran frissülő weboldalakat. Minél rendszeresebben ad friss tartalmat egy oldal annál inkább előre fogja sorolni a Google a keresőiben. (Meg kell említeni, hogy a keresőben való rangsorolásnak ezen kívül még számos kritériuma van!) A keresőkben lévő előkelő találati hely pedig minőségi látogatókat hoz az oldalra, akik érdekeltek a témában, hiszen Ők maguk kerestek rá a weboldalon található valamelyik kulcsszóra.

tartalom-kiralysaga

Milyen tartalom legyen a honlapomon?

A tartalom célja a célcsoport informálása és szórakoztatása, oly módon, hogy az a vállakozás céljai felé terelje az olvasót, weboldal látogatót. Ha egy weboldal csak olyan információkról szól, amit a látogató már eddig is tudott, akkor az unalmas. Ha folyamatosan azt sugallja, hogy „ezt vedd meg”, akkor az agresszív marketing stratégia elijeszti a látogatót. Azonban ha hasznos tartalmat, többlet információt ad a témakörben, úg, hogy közben szerethető marad, akkor az vágyat ébreszt a látogatóban és cselekvésre, például vásárlásra ösztönzi.

Ha tartalomról beszélünk, akkor ezalatt nem csak a szöveget értjük! A szöveges részek tökéletes kiegészítője a fotók és a videó, melyek az optimalizálásban is fontos szerepet töltenek be.

A grafika, mint bizalomerősítő elem

Nők esetében kiemelt szerepe van a vizualitásnak. A website grafikája, megjelenése sok mindenben eltér a klasszikus grafikától. Az oldal megjelenésének egyszerűnek és letisztultnak kell lennie, ami segíti a honlapon való navigálást és a konverzió, azaz a honlap üzemeltetője által meghatározott cél felé kell terelnie a látogatót, nem csak a szöveg, hanem a grafikai elemek segítségével is. Lényeges, hogy a grafika mindezek mellett illeszkedjen a vállalkozás offline arculatához és magához a termékhez,  szolgáltatáshoz is.

Sok esetben a látogató a weboldalon keresztül találkozik először a céggel és egy jó minőségű logó vagy arculat bizalmat ébreszt. A bizalom az online vásárlások és megrendelések előfeltétele. és a magyar vásárlók bizalmatlanok, bár véleményem szerint évről évre egyre jobb a helyzet! Ha a honlap tartalma már felkeltette látogató figyelmét és kialakult egyfajta bizalom, akkor nő az esély, hogy ebből a cégnek bevétele lesz.

E bizalom kialakulásáért az oldalon megjelenő jogi szövegek, mint Általános Szerződési Feltételek és aDatvédelmi nyilatkozat is felelősek. Ugyanis ha pontosan és részletesen meg van határozva a hírlevél feliratkozók adatainak kezelése és a webshopban történő vásárlás esetében az általános szerződési feltételek, akkor az érdeklődő bizalma tovább nő és sokkal nagyobb eséllyel fog rendelni.

Élményvásárlás a neten

Egy nő számára a hagyományos, bolti vásárlás nem kizárólag egy termék megszerzését és birtoklását jelenti, hanem ennél sokkal többet. Egy nő, azon túl, hogy alaposan megvizsgálja leendő szerzeményét, kommunikál és társadalmi életet él vásárlás közben, azaz beszélget.

Ha női célcsoport részére értékesítünk terméket vagy szolgáltatást, akkor ezt a miliőt kell számukra online is megteremteni.

Fontos, hogy a webáruházban nézelődők és vásárlók számara legyen lehetőség kérdezni, ha bárhol elakadnak, akár a termékkel kapcsolatban, akár a vásárlás folyamatával összefüggésben merülnek fel kérdéseik. Legyen lehetősége minnél több helyen, a webáruházban, a közösségi médiában feltenni a kérdéseit!

Összefoglalásként elmondhatjuk, hogy nagyon fontos a célcsoport alapos ismerete és az ő igényeiknek való megfelelés. Továbbá azok a honlapok tudnak hosszú távon sikeresek lenni, amelyek gyakran frissülnek, érdekes és hasznos tartalmakat adnak egy vizuálisan igényes környezetben.

Ha kíváncsi vagy részleteiben is, hogyan építs fel egy iparművész kézműves vállalkozást online és offline? Regisztrálj ingyenesen a Mákgubó Tanterembe és jelentkezz a Mákgubó Online Kurzusra 2016. június 30.-ig 10.000 Ft-os kedvezménnyel!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk