Mennyi munka és pénz egy kampány?!

A Design Hét alkalmából 6. éve fut a panyizsuzsi blogon, az „Ők. 10-en nők. Teremtők” sorozatom. A Design Hét kapcsán írhatnék cikkeket nagy designer cégek termékeiről vagy éppen a legújabb startupok életünket megkönnyítő appjairól. Nem ezt teszem. A Design Hét a panyizsuzsi blogon, már 6 éve különleges 10 nap. 10 olyan nőről szól ez a 10 nap, akik itt alkotnak körülöttünk. Nem hangos tőlük a divat, a design világa. Még nem. Csodák kerülnek ki a kezeik alól. Csendben, lassan éppen most STARTolnak! A Design Hét 10 napja alatt más-más magyar nő műhelyébe látogatunk el egy beszélgetésre. Megnézzük a műhelyüket, az alkotás folyamatát, beszélgetünk az életükről, és nem marad el a 10 napos Potya Péntek sem.

A sorozat teljesen jól kifejezi azt a személyes missziómat, hogy az iparművészek és kézművesek támogatása számomra mindig is komoly cél volt a vállalkozásomban. Mivel a blogom lényegesen nagyobb tömegeket ér el, mint más alkotóké, ezért erre a 10 napra teret adok Nekik. Sokan még évekkel később is hálásak a lehetőségért, hiszen a panyizsuzsi blogtól megnőtt a népszerűségük.

Így történt ez idén is! Hétvégén fejeztem be és töltöttem fel az utolsó blogbejegyzéseket, majd egy kicsit átgondoltam ezt az elmúlt 6 évet. Készítettem egy mini statisztikát, hogy mit jelent egy ilyen sorozatot futtatni és megmutatom, hogy technikailag hogyan áll össze az egész.

Statisztika

  • 6 év
  • 60 alkotó
  • 180 blogbejegyzés
  • több mint 200 óra munka
  • cserébe napi 500-1.000 látogató
  • évente 1.300-1.500 komment

Hogyan készül el egy ilyen sorozat?

  • egy éven keresztül gyűjtögetem és figyelem az alkotókat
  • augusztus végén, szeptember elején kimennek a meghívók, kb. 30 helyre
  • válasz után mennek a kérdések és a képi anyaghoz szükséges információk
  • ha szükséges, elmegyek a műhelyekbe fotózni
  • miközben érkeznek a válaszok, Excel táblában vezetem, hogy ki, milyen anyagokat küldött, és mi hiányzik
  • a képeket megfelelő méretre szerkesztem, ha kell, javítok a minőségén, és feltöltöm
  • felrakom a 30 blogbejegyzést képekkel, linkekkel, kategorizálva, taggelve és optimalizálva
  • időzítem a blogbejegyzést és a social media üzeneteket, beállítjuk a hirdetéseket
  • kiértesítem az alkotókat az Ő napjukról, linkekkel a blogbejegyzéshez
  • a DH alatt figyelem a kommenteket, engedélyezem, ha kell, moderálom azokat
  • az esemény végeztével kisorsoljuk a nyerteseket, és dokumentáljuk azt
  • a szponzoroknak elküldjük a nyertes nevét és e-mail címét, valamint egy statisztikát, hogy hányan jártak az oldalon, illetve hányan látták az Ő blogbejegyzéseiket

Miért jó ez nekem?

Az egyik oka, hogy évek óta csinálom a fent említett misszióm. Az a tény, hogy jó lenne egy erős, összetartó iparművész és kézműves közösséget Magyarországon kiépíteni. Ezért csinálom, és ezért teszek bele időt, energiát, valamint nem kevés pénzt is, ugyanis a nyereményjátékot minden nap FB hirdetéssel erősítjük meg. Mindezért nem kérek pénzt, csak azt, hogy az alkotó ajánljon fel nyereményként egy adott összegű tárgyat.

Amit én kapok belőle, az egyfelől a hálás szavak az alkotóktól, másfelől pedig több 100 új hírlevél feliratkozó, pont a karácsonyi időszakot megelőzően! Mindkét fél jól jár ezzel!

Zárszó

Sokan azt gondolják, hogy online vállalkozás olyan egyszerű. Feltöltöd a dolgaidat és viszik, mint a cukrot. Az tény, hogy sokkal több embert el tudsz érni online, azonban egy jó honlap is olyan, mint egy Ferrari, üres tankkal a garázsban, ahhoz, hogy valóban sikert tudj elérni online, ismerned kell a célcsoportodat, és közösségi aktivitást kell csinálni a felületeiden, hogy utána a marketing üzeneteid betaláljanak. Nekem az egyik ilyen közösség- és adatbázisépítő eszközöm az „Ők. 10-en nők. Teremtők” sorozatom a Design Héten.

Igen, ebbe minden évben belerakok 30-40 munkaórát!

fotó: Czakó kerámia

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk