Webshop nélkül nem fog menni!

Te is úgy érzed, hogy mostanában már nem fogy annyira a terméked a facebookon? Hidd el sokan vannak így, azonban az a kérdés, hogy Te nem teszel semmit és hagyod elhalni a márkádat vagy kitörsz és előre menekülsz?!

Sok alkotó úgy indít vállalkozást, hogy feltölti a termékeit a facebookra. Ez egy remek módszer, ideig óráig, hiszen így az ismerősök hamar értesülnek arról, hogy mivel is foglalkozol és vásárolnak tőled. (Meg kell mondanom, magam is így kezdtem, csak a Facebook nem volt még akkor csak a jó öreg magyar iWiW.) Mikor kimerül a baráti kör, akkor legtöbben csoportokba posztolják az eladandó termékeiket. Itt is megismer néhány ember és rendel. Ezek után a profizmus felé haladva sokan céges oldalt készítenek és várják a megrendelőket. Látogatásaik, likejaik és kommentjeik is vannak.  Azonban arra már kevesen veszik a fáradságot, hogy privát üzenetet írjanak, a termék áráról érdeklődjenek és esetleg rendeljenek is, még akkor is, ha hirdetéseket futtatsz ezen a közösségi platformon. Ennek jó oka van! Az emberek bizalmatlanok, esetleg verték már őket át online, így jogos is bizalmatlanságuk. Különösen, hogy a Facebbokos üzenetben való rendelés esetén nincsen ÁSZF, nincsen cégadat a tranzakció mögött.

Magadra ismertél, akkor olvass tovább!

Ha hosszú távon szeretnél a vállalkozásodból megélni, akkor szükséged van egy értékesítési platformra is. Ez lehet vásár vagy éppen viszonteladó is, ahova az érdelődőket irányítod. Azonban így erősen leredukálod földrajzilag a vásárlók körét. Ekkor megáll a lendület és még mielőtt igazán beindult volna a vállalkozásod, hanyatlásnak indul, mert nincs egy rendes értékesítési felület, amin keresztül az áru professzionális módon és legálisan gazdát tud cserélni.

Íme a megoldás!

Ha ezt el akarod kerülni, akkor tűzd ki magadnak célul, hogy mielőbb elindítod a webáruházadat!

Tudom mire gondolsz: ez nagyon drága lesz!

Valóban igazad van egy saját webáruház ára 300.000 Ft-tól több milliós forintig terjedhet! Ez egy kezdő vállalkozás számára nem opció. A meska és etsy jellegű értékesítés azonban csak kezdetben jó és akkor is csak úgy, ha rengeteg marketinget csinálsz hozzá. Azonban minden erőfeszítés ellenére ez a felület sem a sajátod.

Akkor mit javasolsz?

Manapság léteznek bérelhető webshopok, melyeket alacsony költséggel tudsz üzemeltetni. Én ezeket a rendszereket nagyon ajánlom, hiszen el tud kezdeni egy profi módon saját webáruházat építeni. ( A webshop rendszerek összehasonlítását itt találod!) Ezek havi díja néhány 1.000 Ft-tól indul, ami összehasonlítva a több százezres saját fejleszésű egyedi webshopoknál nem csak olcsóbb, hanem a folyamatos fejlesztése is biztosított. Ugyanis egy saját webshop esetében, ha egy új funkciót szeretné bevezetni, például a folyamatosan változó marketing trendek miatt, akkor annak komoly költségei vannak. Ezzel szemben egy bérelt webshop folyamatosan fejleszt, hogy elérje az új előfizetőket és ezeket a fejlesztéseket a különböző csomagokban a meglévő ügyfelek rendelkezésére bocsájtja! Tehát az alacsony költség ellenére is egy korszerű, folyamatosan frissülő rendszer kapsz!

Na, de melyiket?

Nekem személy szerinte a kedvencem  Shoprenter, aminek segítségével számos személyes tanácsadásra járó tanítványom webáruházát sikerült elindítani és innen mér csak marketing kérdése, hogy mennyire lesz a webáruház sikeres és mennyire termel profitot. Ugyanis egy jó webshop számomra nem más, mint egy Ferrari üres tankkal a garázsban!

A shoprenter előnye még a profi ingyenes okatatás, aminek során megtanulhatod, hogyan használd a webshopodat. technikai szempontból.

Mutatsz példákat?

Mézzétek meg a Czok Ildi, czolori márkájának az oldalát vagy Borody Krisztina, silkandmore webshopját! Mindkettő 2-3 tanácsadás alkalmával készült el. A mákgubó abban segédkezett az ingyenes shporenter képzés után, hogy átszínezzük és személyre szabjuk az arculatot, valamint marketing szempontból átbeszéltük és kialakítottuk, milyen oldalakra van szükség, milyen tartalommal. Ezen felül kategóriákba rendeztük a termékeket, majd minden tanítványom maga feltöltötte tartalommal az oldalait!

Ha ennél is többet szeretnél tudni a webshopok világáról és a bennük rejlő lehetőségekről, akkor ajánlom, hogy kattints a linkre és jelentkezz az eCommerceExpora, ahol számos előadás közül választva egy óriási lendületet fog adni a webáruházad elindításához!

 

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

4 válasz

  1. Kedves Zsuzsi! Szeretnem megkerdezni, h kulfoldi sablonos oldalakrol mi a velemenyed, pl wix? Koszi

  2. Kedves Zsuzsi! Szeretnem megkerdezni, h kulfoldi sablonos oldalakrol mi a velemenyed, pl wix? Koszi

  3. Alapvetően technikailag ugyanolyan jók, mint a magyar rendszerek, sőt sokszor jobbak, mert nagyobb tömegeket érnek el, több felhasználójuk van!
    Negatívumok:
    – nyelvi korlátok (bizonyos dolgokat csak programozási ismeretekkel tudsz magyarra állítani)
    – jogi kérdések (nem feltétlenül a magyar jogi szabályozásra találták ki őket, bár a GDPR bevezetése óta sokkal könnyebb a helyzet)
    – technikai segítség (mivel nagy cégek, nehezebben kapsz segítséget, ami pl. a shoprenter esetében nagyon jól működik)

  4. Alapvetően technikailag ugyanolyan jók, mint a magyar rendszerek, sőt sokszor jobbak, mert nagyobb tömegeket érnek el, több felhasználójuk van!
    Negatívumok:
    – nyelvi korlátok (bizonyos dolgokat csak programozási ismeretekkel tudsz magyarra állítani)
    – jogi kérdések (nem feltétlenül a magyar jogi szabályozásra találták ki őket, bár a GDPR bevezetése óta sokkal könnyebb a helyzet)
    – technikai segítség (mivel nagy cégek, nehezebben kapsz segítséget, ami pl. a shoprenter esetében nagyon jól működik)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk